Adwords byrå

AdWords er Googles annonsesystem, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass koblet til spesifikke søkeord. Med Google AdWords kan annonsører nå personer som aktivt søker etter deres produkter eller tjenester.


Cirka 20-30% av alle som gjennomfører et tekstsøk i Google klikker på annonsene. De resterende klikker på de organiske søkeresultatene.

Tekstannonsene i Google AdWords består av en overskrift med en hyperlink på maksimalt 25 tegn, to linjer med beskrivende tekst på maksimalt 35 tegn hver, samt en linje med adressen til annonsørens internett side.

Google AdWords er basert på en PPC-modell, dvs. Pay-Per-Click. Av den grunn omtales AdWords-annonsering ofte bare som PPC eller eventuelt søkemotormarkedsføring. AdWords er Googles hovedinntektskilde og står for over 70 % av selskapets totalinntekter.

På Google AdWords betaler annonsøren kun hvis noen klikker på annonsen, og ikke når annonsen vises. Rangeringen av annonser blir avgjørt av flere elementer – blant annet hvor mye annsonsøren er villig til å betale per klikk, historisk klikkrate, samt kvaliteten og relevansen av annonsen og den tilhørende landingssiden. Kombinasjonen av disse faktorene måles i en såkalt QualityScore, som er grunnlaget for den endelige rangeringen av annonsen. Desto høyere QualityScore, desto høyere vil annonsen rangere i søkeresultatet.

AdWords er et godt tillegg til øvrige digitale markedsføringsaktiviteter, så som søkemotoroptimalisering (SEO) og annonser på sosiale medier, Facebook eller lignende.

Omega Media og AdWords

Som et av Norges ledende AdWords-byråer har vi i Omega Media jobbet profesjonelt med AdWords og PPC-annonsering siden 2005. Våre spesialister er Google-sertifiserte på en rekke områder og eksperter på å øke konverteringene på din nettside. Kontakt oss i dag, så kan vi snakke nærmere om hvordan vi kan hjelpe deg skaffe flere kunder gjennom Google AdWords.

Har du allerede et AdWords-byrå? I så tilfelle tilbyr vi en gratis gjennomgang av din AdWords-konto for å se om det eksisterende byrået har utnyttet alle mulighetene som ligger i Google-plattformen.

Kontakt oss

Kom i kontakt med en av våre konsulenter – benytt kontaktskjemaet nedenfor.

Din kontaktinformasjon





Please leave this field empty.

Henvendelsen gjelder *

Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.