Shopping

4 overraskende innsikter om hvordan folk faktisk handler klær og sko

2019 ser ut til å bli et innholdsrikt, transformativt og interessant år innen varehandel. Der noen gråter over varehandeldøden, ser du fanatiske markedsførere som fortsetter å redusere antall Facebook ads (og som selger kurs til andre om å gjøre det samme). Retail-bransjen har ustanselig prøvd å gjenoppfinne seg selv, der aktørene forsøker å holde tritt […]


Hva betyr emojiene?

Avatar

Postet i Content marketing av Ida P. Christensen
september 23, 2019. Ingen kommentarer

Emojier har tatt verden med storm. I 2018 finnes det ikke mindre enn 2823 godkjente emojier. Det er mange som produserer og foreslår emojier, men alle må godkjennes i Unicode Consortium Standard før de blir tilgjengelige internasjonalt. Ordet emoji Ordet emoji kommer fra det japanske ordet emoji, som direkte oversatt betyr bildetegn. Emojier er en […]


Tone of voice i sosiale medier – slik snakker du med kundene dine

Avatar

Postet i Sosiale Medier av Ida P. Christensen
september 19, 2019. Ingen kommentarer

Markedsføring i sosiale medier er en effektiv måte å tiltrekke seg kunder og skape gode relasjoner på, fordi du skaper synlighet og relevans der kundene allerede er. De fleste bedrifter har skjønt at de må være profilerte på sosiale medier, men ikke alle har forstått hvordan de skal bruke sosiale medier til å bygge relasjoner. […]


6 ting du bør vite om Googles kvalitetspoeng

Google bruker en egen skala for å vurdere om annonsene holder en viss kvalitet og kommer alle til gode. Her ønsker Google at både brukere, annonsører og Google-søkeresultater oppfyller visse krav for å kunne oppnå den gode opplevelsen. Kort fortalt betyr dette at annonser med en god kvalitet vil også kunne oppleve høyere plasseringer i […]


Markedsføring – en historie

Markedsføring er et samlebegrep for aktiviteter som går ut på å dirigere varer og tjenester fra produksjon, og frem til forbrukere. Målet er å finne den beste strategien for å nå frem til kundene i et marked, og påvirke dem til å utføre ønskede handlinger. Dette kan for eksempel gjøres ved å etablere faste eller […]


Slik gjør du trafikk om til salg

Det hjelper lite med mye trafikk dersom trafikken ikke konverterer. Har du mye trafikk, betyr dette at du gjør noe riktig utad, men ikke nok innad. Dette innebærer blant annet innhold, produkt, tilgjengelighet, og tekniske problemstillinger.


Slik får du flere leads gjennom sosiale medier

Har du prøvd og prøvd å få flere kunder gjennom sosiale medier, men er usikker på om du har gjort det på riktig måte? Å bruke sosiale medier for å nå ut til kunder er ikke noe nytt, og noe som veldig mange bedrifter gjør for å oppnå kundekontakt. Bruker du sosiale medier smart, finnes […]


Folk kjøper ikke produkter, de kjøper bedre versjoner av dem selv

Hva Apple og Samsung lærte av Pepsi Se for deg de mest suksessfulle selskapene i verden som selger fysiske produkter. Hvem er det? Apple? Samsung? Coca-Cola, Red Bull, Pepsi? Hva er fellesnevneren? Fantastiske produkter, ja. Men er det noe annet de gjør? Hvordan markedsfører de seg? Identitet Mange selskaper har slitt med identitetskriser opp gjennom […]


Slik bruker du e-bøker i markedsføring

Avhengig av hvordan du bruker e-bøker og hvor de plasseres i salgssyklusen, kan de være ditt mest lønnsomme verktøy.


Derfor stoler kundene dine på Google

Det har blitt en refleks for de fleste av oss å gå til Google når vi er ute etter informasjon. Google Search og andre tjenester som Google Home, Google Maps og Google Translate er sømløst integrert i brukernes hverdag, og vi utviser en svært høy grad av tillit til den informasjonen Google gir oss.  Hvorfor […]


Kontakt oss

Kom i kontakt med en av våre konsulenter – benytt kontaktskjemaet nedenfor.

Din kontaktinformasjon





Henvendelsen gjelder *

Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.