10 tips for effektiv digital markedsføring

Når man skal starte med reklamering og markedsføring online så behøver det ikke være så vanskelig og tidkrevende som det kan virke som. Vi skal gi deg 10 tips for effektiv digital markedsføring.


Etisk markedsføring

Skal bedriften velge det mest lønnsomme, eller det mest miljøvennlige? I dagens samfunn er det viktig for bedrifter å framstå som ansvarlige aktører, både når det gjelder produksjon, transport, drift og markedsføring. Etisk markedsføring er aktuelt som aldri før, og bedrifters samfunnsansvar har blitt et obligatorisk fag i flere høyere utdanningsløp og ved enkelte videregående [...]

5 feil bedrifter gjør når de skriver bloggposter

Avatar

Postet i Ukastips av Ida P. Christensen
januar 9, 2020. Ingen kommentarer

Blogging er en god taktikk for alle bedrifter og nettbutikker som ønsker økt synlighet for sine nettsider. Blogging er som gjødsel for søkeord - har du en SEO-strategi implementert i bedriftens digitale markedsføring, bør du derfor poste regelmessige blogginnlegg for å booste resultatene. Dessverre er det mange bedriftsbloggere der ute som gjør feil, eller som [...]

Alt om skrivesperre – og 5 tips til å bli kvitt den

Enten du er en profesjonell skribent, en student, en forfatter med mange bøker bak deg eller bare en person som skal skrive et takkekort - skrivesperre kan ramme alle. Det kan være utrolig frustrerende å rammes av skrivesperre, og dersom du har ansvar for bedriftens innholdsproduksjon kan skrivesperre være en alvorlig tidstyv. Heldigvis er det [...]

brukervennlighet

5 effektive tips som vil gjøre ditt nettsted mer brukervennlig

Avatar

Postet i Ukastips av Tina Kasin
desember 19, 2019. Ingen kommentarer

Brukervennlighet på nettstedet ditt? En selvfølge, sier kanskje du. En kunst, sier vi.  Brukervennlighet handler om det å kjenne målgruppen din. Det handler også om å vite når du har for mange valg i menyen eller for mange kategorier. Det kan være en nettside som laster sent, en side som ikke følger universell utforming, og [...]

Bygg troverdighet med Influencer Marketing

Dersom du arbeider med en merkevare som retter seg mot forbrukere, bør du implementere influencer marketing som en del av markedsstrategien din. Lykkes du med dette, har du funnet en svært kostnadseffektiv måte å bygge troverdighet rundt din egen merkevare. Hva er en influencer? En influencer er det samme som en rollemodell, beslutningspåvirker eller opinionsleder [...]

6 Google Analytics tips som vil øke salget

Google Analytics er et veldig nyttig, og ikke minst viktig, verktøy som gir deg dypere innnsikt i kundene dine og deres handlemønstre.  Det er også et effektivt hjelpemiddel for å øke konverteringer på nettsiden din. Google Analytics kan være ganske omfattende, men med litt hjelp er du på god vei til å mestre de fleste […]


6 tips som kan forbedre nettsiden din

Har du noen gang vært innom en nettside, og raskt klikket deg ut igjen?  En nettside med lite mulighet for navigasjon, et uryddig design og treg nedlastingstid kan få besøkende og potensielle kunder til å snu raskt. Ved å følge noen enkle punkter når du setter opp eller optimaliserer en nettside, kan du få flere […]


Native advertising: Derfor bør du vurdere det

Native advertising defineres ofte som en form for betalt innhold, der annonseopplevelsen følger samme naturlige form og funksjon for brukeropplevelsen der den er plassert. Dette er en underkategori av content marketing/innholdsmarkedsføring, og er et viktig virkemiddel som kan booste den tradisjonelle innholdsmarkedsføringen. Kort fortalt... ...er native ads innholdsrike og nyttige annonser som er presentert i [...]

Skal jeg gå for SEO eller SEM?

Det er ikke alltid like lett å skille mellom de ulike uttrykkene i den digitale markedsføringsverdenen. Kundene spør ofte om hvilken tjeneste de bør velge for å oppnå gode resultater, og som oftest er det store spørsmålet om de skal gå for SEO (Søkemotoroptimalisering) eller SEM (Søkemotormarkedsføring). De beste resultatene oppnår du med en kombinasjon [...]

Kontakt oss

Kom i kontakt med en av våre konsulenter – benytt kontaktskjemaet nedenfor.

Din kontaktinformasjon





Henvendelsen gjelder *

Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.