Tone of voice i sosiale medier – slik snakker du med kundene dine

Markedsføring i sosiale medier er en effektiv måte å tiltrekke seg kunder og skape gode relasjoner på, fordi du skaper synlighet og relevans der kundene allerede er. De fleste bedrifter har skjønt at de må være profilerte på sosiale medier, men ikke alle har forstått hvordan de skal bruke sosiale medier til å bygge relasjoner. [...]

Alt om skrivesperre – og 5 tips til å bli kvitt den

Enten du er en profesjonell skribent, en student, en forfatter med mange bøker bak deg eller bare en person som skal skrive et takkekort - skrivesperre kan ramme alle. Det kan være utrolig frustrerende å rammes av skrivesperre, og dersom du har ansvar for bedriftens innholdsproduksjon kan skrivesperre være en alvorlig tidstyv. Heldigvis er det [...]

Twitter, Instagram, Facebook og You Tube brukes som markedsføringskanaler gjennom opinionsdannere.

Influencer marketing: Slik gjør du det

Influencer marketing, påvirkning gjennom opinionsdannere, er et av det hotteste buzzordene i 2017. Det er det god grunn til. Inntil nylig var det bare de aller største merkevarene som brukte opinionsdannere til markedsføring. Det skyldtes de voldsomme kostnadene. I dag er historien en annen. Det har aldri vært enklere, billigere eller mer effektivt å benytte […]


Derfor stoler kundene dine på Google

Google er sømløst integrert i hverdagen til de aller fleste av oss, og forbrukerne viser en svært høy grad av tillit til søkeresultatet. Det har blitt en ren refleks å gå til Google når et spørsmål popper opp i hodet, eller man er ute etter informasjon. For en bedrift kan det være utrolig skadelig om [...]

6 ting du bør vite om Googles kvalitetspoeng

Google bruker en egen skala for å vurdere om annonsene holder en viss kvalitet og kommer alle til gode. Her ønsker Google at både brukere, annonsører og Google-søkeresultater oppfyller visse krav for å kunne oppnå den gode opplevelsen. Kort fortalt betyr dette at annonser med en god kvalitet vil også kunne oppleve høyere plasseringer i [...]

Skal jeg gå for SEO eller SEM?

Det er ikke alltid like lett å skille mellom de ulike uttrykkene i den digitale markedsføringsverdenen. Kundene spør ofte om hvilken tjeneste de bør velge for å oppnå gode resultater, og som oftest er det store spørsmålet om de skal gå for SEO (Søkemotoroptimalisering) eller SEM (Søkemotormarkedsføring). De beste resultatene oppnår du med en kombinasjon [...]

Facebook advertising steg for steg

Avatar

Postet i Uncategorized @nb av Agnes
mai 20, 2019. Ingen kommentarer

Facebook er verdens mest brukte nettside med over 2 milliarder daglige brukere. Her er et stort marked for markedsføring. Det kan være en del usikkerhet rundt Facebook-reklamer, for hvem trykker egentlig på reklamene på Facebook? Svaret er at overraskende mange gjør nettopp dette. Markedet er estimert til å være verdt mer enn 4 milliarder dollar. […]


7 tips til bannerdesign

En tradisjonell form for merkevarebygging og annonsering er bannere. Reklamebannere og bannerannonser finner du over alt, som for eksempel på nettsider, T-banestasjoner eller bygninger. Bannerets hovedformål er å reklamere et produkt, en tjeneste eller en viktig melding. Dersom det er gjort riktig, kan reklamebannere og bannerannonsering være en effektiv måte å øke salg og rette […]


De 9 mest brukte appene i 2018/2019

Avatar

Postet i Uncategorized @nb av Agnes
mai 6, 2019. Ingen kommentarer

Vi bruker mye tid på skjerm, spesielt på telefonen. I 2008 brukte vi rundt 18% av skjermtiden vår på mobil. I 2018 hadde dette tallet økt til 78%. Sammen med utviklingen av smartmobiler, har mange apper blitt produsert. Apper som Facebook, Snapchat og Instagram har tatt verden med storm og mye av skjermtiden vår er […]


Derfor bør du bruke visuelt innhold

Når man jobber med content marketing er det viktig å fange oppmerksomheten til leserne, og en av de beste måtene å gjøre det på er ved å bruke bilder og annet visuelt innhold. Her kan du lese mer om hvorfor det er så viktig å ikke kun ha tekst som content. Et bilde sier mer […]


Kontakt oss

Kom i kontakt med en av våre konsulenter – benytt kontaktskjemaet nedenfor.

Din kontaktinformasjon





Henvendelsen gjelder *

Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.