Ads byrå

Google Ads er en svært effektiv måte å nå ut til kundene som søker etter det du tilbyr. Dersom du ser etter et Ads byrå som kan hjelpe deg med annonseringen, så ta kontakt med oss i Omega Media i dag.

		

Hvis du vurderer hva du bør bruke annonsebudsjettet ditt på, er Google Ads (tidligere Adwords) et opplagt valg. Google Ads er verdens mest kjente annonsesystem, hvor flere hundre tusen bedrifter annonserer for sine tjenester hver eneste dag. 

Og det er kanskje ikke så rart at Google Ads har blitt det naturlige valget for mange når det kommer til annonsering: Ifølge Internet Live Stats, søker rundt 4,5 milliarder mennesker etter et eller annet på Google hver dag.

Google er verdens mest brukte nettside, og hvis din bedrift ønsker å nå ut til flere kunder, er Google Ads en lønnsom og effektiv måte å gjøre dette på.

Her forteller vi mer om hvordan Google Ads fungerer, og hvordan et Ads byrå som Omega Media kan hjelpe deg med å bli mer synlig på nett.

Slik fungerer Google Ads 

Google Ads er basert på en pay-per-click (PPC) modell, hvor du som annonsør kun betaler når potensielle kunder klikker på annonsen din. 

Dette gjør Google Ads til en lønnsom måte å annonsere på, fordi du slipper å kaste bort penger på mennesker som ikke er interessert i produktene dine. 

Hvor mye du bør betale per klikk, kommer blant annet an på hvor mye konkurrentene dine er villige til å betale. 

Med Google Ads kan du uansett angi et budsjettak, slik at du aldri bruker mer enn den månedlige budsjettgrensen din. Du kan når som helst justere budsjettaket slik at du har kontroll over kostnadene dine. 

Annonser som er laget gjennom Google Ads vises over de organiske søkeresultatene i Google. De fleste bedrifter vil selvfølgelig havne på toppen av disse søkeresultatene – men det er flere faktorer som avgjør hvilken rangering annonsen får.

Hva avgjør annonsens rangering?

Rangeringen av annonser blir avgjort av flere elementer – blant annet hvor mye annonsøren er villig til å betale per klikk, historisk klikkrate, samt kvaliteten og relevansen av annonsen og den tilhørende landingssiden. 

Kombinasjonen av disse faktorene måles i en såkalt QualityScore, som er grunnlaget for den endelige rangeringen av annonsen. Desto høyere QualityScore, desto høyere vil annonsen rangere i søkeresultatet.

Ads er et godt tillegg til øvrige digitale markedsføringsaktiviteter, så som søkemotoroptimalisering (SEO) og annonser på sosiale medier, Facebook eller lignende.

Fordeler ved å bruke Google Ads

Dersom din bedrift vil nå ut til flere potensielle kunder, er annonsering gjennom Google Ads en av de mest effektive måtene å gjøre dette på. 

Undersøkelser viser at Google Ads kan øke merkevarebevissthet med hele 80%, og 75% mener at betalte annonser gjør det lettere å finne produktene eller tjenestene de er ute etter. 

Cirka 20-30% av alle som gjennomfører et tekstsøk i Google klikker på annonsene (Gjennomsnittlig CTR for én tekstannonse i søkeresultatet er rundt 2%). De resterende klikker på de organiske søkeresultatene. 

På enkelte søk med høy kjøpsintensjon kan imidlertid klikkprosenten på de betalte annonsene være opptil 65%.Her er noen av de største fordelene ved å bruke Google Ads.

Målbare resultater

Google Ads kan kobles opp mot Google Analytics, slik at du hele tiden kan følge med på hvilke resultater annonsene dine skaper. Dette analyseverktøyet gir deg også nyttig informasjon om hvordan du kan optimalisere annonsene dine for å oppnå bedre resultater. 

I Google Analytics kan du blant se hvor mange som har klikket på annonsen din, hvor mye penger du har brukt på den og hvor mange konverteringer annonsen har generert.

Enkelt å ta i bruk

Google Ads er enkelt å komme i gang med uansett om du ikke har så mye erfaring med digital annonsering fra før. For å lage ads kontoen, må bedriften din ha en mailadresse og nettside. 

Når du har opprettet kontoen, kan du begynne å lage din første kampanje og velge hvor mye du vil bruke på kampanjen. Hvis du vil ha hjelp av et ads byrå til å sette opp en ads konto og begynne med annonsering, så ta kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet nederst i denne artikkelen. 

Konkurrentene dine bruker Ads

Dersom du ikke annonserer på Google Ads enda, gjør definitivt konkurrentene dine det. Det kan til og med hende de byr på de samme søkeordene som ville vært relevante for deg. 

Hundretusener av bedrifter bruker Google Ads til å fremme sine produkter og tjenester, noe som gjør at selv om du har en god organisk rangering, så er det konkurrentene dine sine nettsider som havner øverst. 

Ad Extensions 

Google Ads har mange nyttige funksjoner, som for eksempel Ad Extensions. Dette er en gratis funksjon som gjør at du kan skille deg ut fra konkurrentene dine og gjøre det enklere for potensielle kunder å ta kontakt med deg. 

Du kan for eksempel bruke call extensions, som gjør at kundene dine kan ringe deg direkte, eller App Extensions, som gjør at kundene kan klikke seg inn på en link som fører dem direkte inn til App Store. 

Hvorfor gir ikke annonsen din resultater?

Kanskje har du prøvd deg på annonsering på Google uten særlig hell? Omega Media er registrert Google Partner. Det viktigste vi ser etter når vi gjør en kvalitetsvurdering av en Ads-konto er:

  • Har du satt opp konverteringssporing i enten Google Ads eller Analytics?
  • Er konverteringsprisen akseptabel? (vi har sett eksempler hvor kunden betaler 15.000 kr i Ads-annonsering for å trigge en konvertering verdt 400 kr)
  • Har du satt opp remarketing, slik at man enkelt kan målrette annonser mot selskapets kunder eller besøkende til nettstedet?
  • Har Ads-kampanjene gjennomgående høy QualityScore?
  • Er Ads-kontoen tilstrekkelig optimalisert, og har du satt opp viktig tilleggsfunksjonalitet som annonsetillegg, Google Shopping, dynamisk retargeting, m.m.?
  • Er kontoen vedlikeholdt på ukentlig basis?
  • Benytter kontoen seg av negative søkeord, for å filtrere vekk uønskede søk?

Omega Media – få hjelp av et Google ads byrå  

omega-media-hjelper-deg-med-videomarkedsforing

Som et av Norges ledende Ads-byrå har vi i Omega Media jobbet profesjonelt med Ads og PPC-annonsering siden 2005. 

Våre spesialister er Google-sertifiserte på en rekke områder og eksperter på å øke konverteringene på din nettside. 

En Ads-konto er som en plante; den må vannes og pleies regelmessig for å blomstre – men gjør man ting rett, så er resultatet vakkert. Vi elsker Google Ads og PPC-annonsering, og kan hjelpe din bedrift med å lykkes på nett. 

Omega Media holder til i moderne lokaler på Skøyen, sentralt i Oslo. 

Dersom du vil nå ut til flere potensielle kunder og få høyere synlighet på nett, så ta kontakt med oss i dag. Vi hjelper deg gjerne!

Kontakt oss

Kom i kontakt med en av våre konsulenter – benytt kontaktskjemaet nedenfor.

Ønsker du å komme i direkte kontakt med en av våre digitale rådgivere? Markus og Svein hjelper deg med digital markedsføring for din bedrift eller organisasjon.

Markus Fasting

Markus Fasting

Forretningsutvikler

[email protected]
977 33 439
Markus Fasting Linkedin
Svein Stormyr

Svein Stormyr

Account Manager

[email protected]
452 94 211
Svein Stormyr Linkedin
Jonatan Killingstad

Jonatan Killingstad

Account Manager

[email protected]
991 63 360
Svein Stormyr Linkedin

    Din kontaktinformasjon





    Henvendelsen gjelder *

    Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.