Smartselskapet Lightcircle valgte Omega Media

Smartteknologiselskapet Lightcircle hentet nylig 16 millioner på børs. Nå skal selskapet ut i Norge og utlandet. Omega Media vant markedsføringskontrakten.

Investorene sto i kø da seriegründer Morten Revills teknologiselskap Lightcircle gikk på børs. Jakten på 11,4 millioner ble utvidet til 16,4 millioner etter tegningen endte på over 30 millioner. Like etter skjøt aksjen til værs etter en VIP-avtale med Amazon.

Emisjonspengene går til USA-lansering senere i år og markedsføring i Norden. Nå satser Lightcircle på digital markedsføring for å nå ut med sine brannsikre og bærekraftige smartkontakter.

– Våre produkter kan redde liv og eiendom, men for å kunne gjør det, må vi nå ut til folket. Da er det viktig at vi er synlige i søk og i media, sier CEO i Lightcircle, Morten Revill.

Omega Media vant markedsføringskontrakten. 

Brannsikre og bærekraftige smartkontakter

– Det er viktig at vi er synlige i søk og i media, sier gründer og CEO i Lightcircle, Morten Revill. Foto: Thale Osvik

Tech-selskapet Lightcircle har utviklet smartkontakter som kutter strømmen ved ferdig lading eller ved overoppheting. Da lader du mobil, PC, elsykkel og elbiler brannsikkert. Dessuten sparer du strøm og batterilevetid. 

Det nyeste produktet er smartstøpselet Evolve. Produktet er mye rimeligere enn ordinære ladebokser, og skal sikre at du kan lade bilen din trygt om natten i vanlig type kontakt. 

– For oss handler det om brannsikkerhet, bærekraft og brukervennlighet, sier Morten Revill. 

Vil nå ut med digital markedsføring

– Vi er stolte over å bli valgt av Lightcircle, sier gründer og CEO i Omega Media, Erling Løken Andersen.

Nå satser Lightcircle på digital markedsføring for å nå ut med produktene sine. Omega Media vant markedsføringskontrakten. 

Digitalbyrået skal hjelpe Lightcircle med SEO, SEM, content marketing, SoMe, PR og digital rådgivning. Målet er økt synlighet ovenfor kunder, investorer og offentligheten. 

– Vi i Omega Media er stolte over å bli valgt av Lightcircle. Det er mye konkurranse om spennende kunder som Lightcircle, og vi er glade for at valget falt på oss. Lightcircles produkter har potensiale til å redde både liv og eiendom, sier Erling Løken Andersen, CEO og gründer i Omega Media.

Teamet som skal jobbe med Lightcircle har lang kompetanse på ulike felt innen digital markedsføring. Det blir et delt fokus mellom organisk og betalt søk. 

– Ved å kombinere SEO, SEM, SoMe og PR, sikrer vi synlighet i flere flater. Nå er flere dyktige digitale hoder hos oss i gang med arbeidet, sier Andersen.

Nå skal Lightcircle ut i verden

Amazon tok kontakt i 2019. Lightcircle sine produkter representerte et hull i markedet Amazon ikke dekket enda. Nå håndterer en Amazon-ansatt deres produkter i den svenske delen av nettbutikken, og Amazon bidrar til økt synlighet.

Lightcircle har også blitt omtalt av BBC, CNN og Reuters. Nå satser selskapet internasjonalt.

– Vi skal være med på å forhindre brann i Norge, Europa og USA. Det er spennende tider, sier Morten Revill.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Kontakt oss

Kom i kontakt med en av våre konsulenter – benytt kontaktskjemaet nedenfor.

    Din kontaktinformasjon





    Henvendelsen gjelder *

    Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.

    Ønsker du å komme i direkte kontakt med en av våre digitale rådgivere? Markus og Svein hjelper deg med digital markedsføring for din bedrift eller organisasjon.

    Markus Fasting

    Markus Fasting

    Account Manager

    [email protected]
    977 33 439
    Markus Fasting Linkedin
    Svein Stormyr

    Svein Stormyr

    Project Leader and Account Manager

    [email protected]
    452 94 211
    Svein Stormyr Linkedin

      Din kontaktinformasjon





      Henvendelsen gjelder *

      Du får svar i løpet av kort tid og normalt sett innen 24 timer.